دوره 7، شماره 24 - ( 4-1395 )                   سال7 شماره 24 صفحات 225-201 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- دانشگاه خوارزمی
2- دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات ، amin.kohgard@gmail.com
چکیده:   (4913 مشاهده)


یکی از فرصت‌های که امکان بهره‌برداری هر چه بهتر از منابع مالی را  به سیاست گذاران مالی کشور، مدیران عامل و مالی یک نهاد انتفاعی می‌دهد، استفاده از معاملات تهاتری به جای معاملات نقدی و پرداخت‌های پولی است. در شرایطی که مبادلات پولی با مشکل مواجه می‌شوند استفاده از مبادلات تهاتری بسیار کارگشا خواهد بود.  در این مقاله سعی شده است تا با معرفی روش‌های مختلف مبادلات تهاتری، مزایای متعدد آن توضیح داده شده و شبکه تهاتر که روشی بهره‌ور برای رشد اقتصادی بدون رشد نقدینگی است ارائه گردد. در نتیجه استفاده کنندگان از مبادلات تهاتری می‌توانند بدون تاثیر گذاری بر رشد نقدینگی که باعث تورم می‌شود، محصولات یا خدماتشان را توسعه داده و در فضای رقابتی کسب و کار رشد بیشتری را تجربه کنند.

متن کامل [PDF 2625 kb]   (2374 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: پولی و مالی
دریافت: 1394/12/27 | پذیرش: 1395/4/29 | انتشار: 1395/6/29

فهرست منابع
1.  Akerlof, G. A. (1970). The market for Lemons: Quality, Uncertainty and the Market Mechanism", Quarterly Journal of Economics, vol. 84.
2.  2 . Banerjee, A. V., & Maskin, E. S. (1996). A Walrasian theory of money and barter. The Quarterly Journal of Economics, 955-1005. [DOI:10.2307/2946705]
3.  Birch, D., Liesch, P., & Yau, O. (2000). Institutionalisation of Domestic Barter as an Alternative Marketing Exchange System in Australia. Paper presented at the Proceedings of the 10th Academy of International Business, Southeast Asia Regional Conference on Asia-Pacific Business, Year.
4.  Gumbe, S., & Kaseke, N. (2011). Manufacturing firms and hyperinflation-survival options: the case of Zimbabwe manufacturers (2005-2008). Journal of Management and Marketing Research, 7, 1. 5.http://www.usitc.gov
5.  Maskin, E., & Banerjee, A. (1996). A Walrasian Theory of Money and Barter. Quarterly Journal of Economics, 111(4).
6.  Nasiri, H & Abdi, M. (2014). A Comparative Study of Global Clearinghouse, Besat institute.
7.  Palia, A. P., & Liesch, P. W. (1997). Survey of countertrade practices in Australia. Industrial Marketing Management, 26(4), 301-313. [DOI:10.1016/S0019-8501(96)00118-6]
8.  Paun, D. A., & Shoham, A. (1996). Marketing motives in international countertrade: An empirical examination. Journal of International Marketing, 29-47.
9.  Sadeghi, M (2012). Barter trading markets, Management of Development Research and Islamic Studies, Tehran Stock Exchange
10.  Zhang, K., & Antonopoulos, N. (2013). A novel bartering exchange ring based incentive mechanism for peer-to-peer systems. Future Generation Computer Systems, 29(1), 361-369. [DOI:10.1016/j.future.2011.06.005]

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.