دوره 3، شماره 12 - ( 6-1392 )                   سال3 شماره 12 صفحات 153-174 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

shahnazi R, Zabihidan S. Identifying The Relation Between Structure, Conduct And Performance In Iranian Manufacturing Industries. jemr. 2013; 3 (12) :153-174
URL: http://jemr.khu.ac.ir/article-1-612-fa.html
شهنازی روح اله، ذبیحی دان محمد سعید. شناسایی ارتباطات عناصر بازار در صنایع کارخانه‌ای ایران. فصلنامه تحقیقات مدل سازی اقتصادی. 1392; 3 (12) :153-174

URL: http://jemr.khu.ac.ir/article-1-612-fa.html


چکیده:   (4195 مشاهده)
در ادبیات اقتصاد صنعتی، عناصر سه‌گانه بازار مشتمل بر ساختار، رفتار و عملکرد بوده و تعیین نحوه ارتباط این سه عنصر، از جمله موارد بسیار مهم جهت پیش‌بینی و سیاست‌گذاری است. هدف این مقاله، شناسایی ارتباطات ساختار، رفتار و عملکرد در صنایع کارخانه‌ای ایران است. جهت دستیابی به این هدف، ابتدا اطلاعات و آمار مربوط به ساختار، رفتار و عملکرد صنایع به تفکیک استان‌های کشور مربوط به کارگاه‌های صنعتی ده نفر کارکن و بیشتر برای سال 1388 جمع‌آوری و شاخص‌های مورد نیاز محاسبه شده است. با توجه به ارتباط این عناصر با یکدیگر، مدلی با سه معادله به صورت سیستم معادلات همزمان طراحی شده و مدل با روش 3SLS برآورد شده است. نتایج بدست آمده در تحقیق نشان می‌دهد، تبلیغات اثر مثبت و معناداری بر تمرکز دارد. به طوری که با افزایش تبلیغات، تمرکز در صنعت افزایش پیدا می‌کند. سودآوری اثر مثبت و معناداری بر تبلیغات دارد. همچنین تمرکز دارای اثر مثبت و معنادار بر سودآوری است به‌طوری که با افزایش تمرکز، سودآوری در صنعت نیز افزایش پیدا می‌کند. تاثیر تحقیق و توسعه بر سودآوری، منفی و اثر تبلیغات بر سودآوری مثبت و معنادار است.
متن کامل [PDF 958 kb]   (1018 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: سایر
دریافت: ۱۳۹۱/۹/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۲/۷/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۲/۷/۲۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه تحقیقات مدلسازی اقتصادی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Economic Modeling Research

Designed & Developed by : Yektaweb